تشکر و قدردانی

ضمن عرض تبریک به اعضای محترم هیات مدیره از تمامی همکاران عزیز که با شرکت در انتخابات و حمایت از اینجانب امکان بیان گسترده تر نظارات و دیدگاه های مشترک مان را میسر ساختند سپاسگذارم. 

 

زندگی شهد گلی است که زنبور زمان می خوردش آنچه می ماند عسل خاطره هاست ...   

 اعلام نتایج انتخابات 

زمان انتخاب ...

گاهی نمی شود باورها را تغییر داد،یک عمر است که انسان ها به هوای بارانی می گویند خراب .....اما اینک هنگام تغییر است . . .

بررسی خاموت های غیراستاندارد


بررسی اجمالی خاموت های غیراستاندارد پرسی و بازیافتی تولیدی در ساخت و سازهای  استان

مقدمه :

با توجه به شرایط منطقه ای استان ،نیاز به سرمایه گذاری تدریجی و قیمت نسبتاً  پایین تر اجرای اسکلت بتنی در مقایسه با اسکلت های فلزی ، در این استان نیز مشابه بسیاری از استانهای کشور استفاده از سازه هایی با اسکلت بتن رو به افزایش است بطوریکه حدوداً 90درصد اسکلت‌های احداثی بتنی می باشند.

کیفیت مصالح سنگی، سیمان، میلگرد به عنوان سه عنصر اصلی تهیه بتن مسلح هر کدام با آنچه آئین نامه ها مشخص نموده تفاوتهایی دارند. بررسی و پیگیری کیفیت مصالح سنگی استان و سیمان و عوامل متعدد وابسته به آن در جای خود جای بحث دارد و لیکن در این بخش به موضوع میلگردها و اختصاصاً خاموتهای مصرفی می پردازیم.


ادامه مطلب ...

نقدی برانتشار دفترچه گزارش عملکرد سازمان

  

      گرچه دراین مطلب قصد ارزیابی تحقق شعار زیبا و تحریک کننده «ایجادسازمان شفاف و شیشه­ ای» که در سنوات قبل توسط برخی از اعضای محترم هیات مدیره بعنوان یک هدف تعریف شده بود را ندارم ولیکن بی تردید انتقاد از ارائه گزارش عملکرد سازمان آنهم پس از پشت سرگذاشتن 2مجمع عمومی درهمین دو، سه ماه گذشته که ارائه گزارش عملکرد به اعضا در آن جزو اصلی ترین دستورکارهای آن بوده از یک سو و نزدیکی زمان انتخابات از سوی دیگرشبهاتی را برای جامعه مهندسی آورده  که پرداختن به آن اجتناب ناپذیر است.در ابتدا با این پرسش مواجهیم که آیا به این رویه در انتقال گزارشات و اطلاع رسانی طی 3 سال گذشته نیز التفاتی شده است یا توجیهی است برانتقادات وارده به مجموعه آن هم در زمان نزدیک به انتخابات.


شایسته تر نبود اگر در این گزارش :

1 -تعدادمتقاضیان کلاسی که برگزار نشده را جزو عملکرد سازمان محسوب نمی­ کردیم.(بند 14جدول صفحه 18)

2-در کنار ارائه تعداد مصوبات و جلسات برگزارشده گروه های تخصصی در صورتی که مصوباتی از این گروهها منجر به حل مشکلات سازمان شده اندنیز به آنها اشاره ای می­شد.(ص30).

3-پس از گذشت حدود یکسال از عمرکمیته حقوقی تعیین تکلیف املاک سازمان گزارشی ازعملکردش ارایه می شد و  و باز هم  به تشکیل یک کمیته  بجای  ارائه عملکردآن افتخار نمی­شد.

4-بجای ذکر عقد قرارداد با مشاورین مختلف سازمان امکان ارائه گزارشی در یک خط از فعالیت­های انجام شده آنها وجود داشت.

5-بجای کلی گویی: اجرایی نمودن تفاهم نامه تامین اجتماعی و... اگر عضوی از طریق سازمان از این مزایا بهره­مند شده آماری از تعداد این مهندسان ارائه می­کردیم .

ادامه مطلب ...