چشم اندازی برای سازمان


انتخاب مهندسین برگزیده اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت عضویت در هیئت مدیره، چه توسط اعضای فعال در پروسه انتخابات و چه از سوی اعضایی که از ارتباطات کمتری با مجموعه سازمان برخوردارند رقم خورده باشد، نشان از اعتماد عمومی جامعه مهندسین به این افراد دارد. اعتمادی که مسئولیتی دشوار و خطیر را برای آنان به همراه می آورد.

در این بین بانگاهی به دور از فضای پر تب و تاب انتخابات و حواشی معمول در این دوران و با بررسی سوابق، مسئولیت ها و ایده های مشترک این سکان داران آتی کشتی سازمان، میتوان پتانسیل های مجموعه را بهتر شناخت و به روشنی مسیری را نگریست که  در سالهای پیش رو برای دست یازیدن به اهداف سازمان طی خواهد شد.

ادامه مطلب ...

کاریکاتور

کاش هیچوقت مصداق پیدا نکند :


ادامه مطلب ...

جدول مقایسه ای انتخابات سازمان نظام مهندسی استانها

انتخابات سازمانهای نظام مهندسی استانهای مختلف  از ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است.حضور چشمگیر اعضای آن از بارزترین و بلکه شاخص ترین دلیل اعتماد مهندسین به نحوه برگزاری انتخابات مذکور و همچنین اعتقاد مهندسین به لزوم ایفای نقش در عرصه گزینش مناسب ترین افراد می باشد . گرچه در فرصت های آتی به تحلیل نتایج انتخابات مذکور ـ هم در استان گلستان و هم در کل کشور - خواهم پرداخت .اما فرصتی است تا  اقدام  شایسته شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور در جمع آوری نتایج انتخابات استانها (در دو دوره گذشته) و مقایسه آنها  با یکدیگر که نشانگر نوع نگاه مدیریتی آن شورا  می باشد را نیز مد نظر قراردهیم. 

توجه به موضوعی که از مجموعه  افراد دلسوز و و با درایت آن شورا هم دور از انتظار نبود و قطعا اگر این اقدام شایسته با بررسی علل رخ داد های بوجود آمده در استانهای مختلف (که در این جداول کنار هم آمده) همراه گردد نتایج بسیار مفیدی را برای مجموعه مهندسی کشور خواهد داشت.

فرصت را مغتنم شمرده و اشاره ای هم به لزوم تشکیل واحدی بنام اطلاعات و آمار در مجموعه سازمان می نمایم . بخشی که خروجی های آن می بایست ملاک برنامه ریزی های بلند مدت و همچنین مدیریت مجموعه رو به گسترش سازمان نیز قرار گیرد.

جدول تفکیکی نتایج انتخابات

سخنان بزرگان-1

 دیروز ما زندگی رابه بازی گرفتیم

امروز ،او ما را ...


فردا؟  (قیصر امین پور)